theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 2, Op naar Kiel

Na een kort nachtje en nog wat verwend te zijn (we kregen een zak met allerlei lekkers van Riet mee) zijn we om 6:15 uur vertrokken. Wel vroeg, maar zodoende genoeg speling voor de rit naar Kiel (dachten we). Het eerste stuk door Groningen ging vlot, daarna al snel minder vlot bij Oldenburg al wegwerkzaamheden. Daarna werd het al drukker en drukker,totdat we bij Bremen hopeloos in de file kwamen te zitten vanwege spits en ja, alweer wegwerkzaamheden. De tijd tikte aardig vlot door en het werd al krapper en Hamburg was nog niet eens in zicht. Na nog diverse wegwerkzaamheden gehad te hebben, konden we eindelijk lekker doorscheuren (150+) Op advies van Riet's buurman rechts om Hamburg heen via de 1 en dan de nieuwe 21. Dit was een goed advies want op dat stuk geen files en recht op Kiel af. Hier kwamen we over half twaalf aan en dus net nog op tijd om in te checken gelukkig (pffff wat was dat een zenuwslopende reis zeg, echt ontspannen op vakantie gaan dit hihihi). Daarna de Noorse veerboot Colorline, ahum luxe cruiseboot op. Dan om 14:30 eindelijk in de regen vertrokken uit de haven. Hierna begon onze verkenningstocht over het 225 meter lange en 15 verdiepingen tellende drijvende hotel. Wat een imposant schip en luxe. Onvoorstelbaar dat dat kan. Onze hut viel ook niets. Na de verkenning, eten en drinken, zonnen op dek, ook het entertainment opgezocht en genoten van een musical en daarna naar het observation deck (15e Verd.) voor live muziek en optredens. Hierna moe van de lange spannende en actieve dag ons bedje opgezocht.