theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 4, Van Zweden via Oslo naar Sundvollen

Vandaag eerst genoten van een echt Zweeds ontbijt met Zweedse balletjes. Hierna met regenachtig weer op weg terug naar Oslo om het naakte beelden park te bekijken, het paleis van koning Gustav,de Skischans en dan door naar ons gisteravond geboekte hotel in Sundvollen voorbij Oslo zoals we gepland hadden. Alweer een prachtige lange tocht door de mooie Zweedse natuur met bossen, meren en poeltjes en keien. Het weer knapte al snel op en zelfs de zon liet zich steeds vaker zien. Zeker het laatste stuk rond de grens was mooi heuvelachtig en kon het ouwe golfje zich weer bewijzen door ons moeiteloos omhoog te rijden. Oslo was weer druk en onze geplande bezoekpunten waren met moeite te bereiken. De berg op voor de skischans was gaaf en deed ons aan Los Angeles vorig jaar denken. Hierna eindelijk door naar het nieuwe hotel via vele tunnels en prachtige wegen langs de fjorden van Oslo. Dit hotel was gelukkig makkelijk te vinden en bleek aangenaam mooi en groot te zijn met vier sterren. Nou dat is wel even heerlijk zeg. Het bijbehorende restaurant ook maar meteen uitgeprobeerd en overheerlijk gegeten. Nu weer op de hotelkamer om het blog bij te werken en te slapen. Morgen bezoeken we een dierenpark op weg naar de plaats Geilo voor onze volgende stop.

Pa en Nel

Jullie hebben het wel naar je zin, met de kachel aan, en de elands.