theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 7, Vossevangen

Het weer is niet al te best en we zijn ook een beetje reismoe (al 1900 Km gereden inmiddels) , dus lassen we maar een soort rustdagje in waarbij we in de omgeving blijven. De gondel kabelbaan in het dorp gaat pas in juli open helaas, maar het bovenste punt is gelukkig ook per auto bereikbaar is ons verteld in het hostel, dus daar eerst maar heen. Wederom een leuke steile wandrace naar boven dus met mooi uitzicht. Tot op de top konden we niet komen, jammer. Dan maar door naar de Tvindefossen waterval iets verderop. Mooie waterval, maar ook erg toeristisch en erg regenachtig. Vanuit de auto maar wat foto's gemaakt. Voor het bruidspaar wat daar trachtte een fotoreportage te maken, viel het ook niet mee en zij dropen (bijna letterlijk) ook uiteindelijkmaVossevangen ??? Ja, zo heet het plaatsje officieel waar we nu zitten. Het weer is niet al te ar af met hun familie. Vervolgens wilde m'n Treesje de KIWI in om eens te kijken, nou dit bleek gewoon een ongezellige supermarkt te zijn die we maar weer heel snel achter ons lieten. Door naar het plaatselijke overdekte winkellecentrum dan maar. Dit was best gezellig en tot onze verbazing bleek niet alles duur te zijn en heeft het vrouwtje hier wat kleding gescoord. De supermarkt hier ook even bezocht om ons avondeten samen te stellen. Hierna eten maken en relaxtijd op de hostelkamer. Op tijd naar bed om de andere dag bijtijds richting Bergen te kunnen.