theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 9, Van Voss naar Røldal

Vandaag voor de laatste maal genoten van het biologisch ontbijt in ons gezellige hostel. We gaan het nog missen dat uitzicht en het vriendelijk personeel. Weer een mooi ritje voor de boeg door het ruige en adembenemende landschap. De weersvooruitzichten trekken we ons niets meer van aan want we hebben gemerkt dat het per half uur (en na een tunnel totaal anders kan zijn. We zullen hier niet buin worden, als we maar droog blijven is het goed. Het landschap heeft ons vandaag wederom verrast en onderweg hebben we tweemaal met onze familie ge-facetimed om ze mee te laten genieten van de fjorden en de spectaculaire watervallen die we onderweg tegenkwamen (zie foto's). Ook ditmaal een route vol met Trees haar geliefde tunnels. Ditmaal zelfs speciale met halverwege rotondes in de tunnel (en das best ff vreemd). Maar ze doet het prima en scheurt als een volleerd coureur de bergwegen op en af en de tunnels door. Ook de Golf is in z'n element en doet het allemaal moeiteloos. Ons nieuwe plekje blijkt een schattig blokhutje te zijn op een soort camping. Dat gaat vast gezellig worden. Eindelijk komen de ballen uit blik van pas want eetgelegenheden zijn hier nauwelijks en erg prijzig, we gaan deze zo proberen op te warmen op het kookplaatje wat aanwezig is. Geen stomend water of eigen wc, lekker basic dus en leuk voor een keertje. Ditmaal ook geen ontbijt, maar gelukkig zit de Spar naast de camping en halen we daar morgenochtend verse broodjes. Vanmiddag hebben we nog één van de oudste staafkerkjes bezocht die hier in dit dorpje staat. Morgen staat de rit (153 km) naar ons volgende adres, Fyresdal op de planning.