theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 10, Van Røldal naar Fyresdal

We hebben de nacht in de blokhut overleefd en heerlijk buiten in het zonnetje ontbeten. Hierna heeft Trees de blokhut aan kant gemaakt en de auto ingepakt. Na de sleutel weer ingeleverd te hebben zijn we op weg gegaan. De weg begint meteen al met een klim naar de top van de bergen via allerlei haarspeldbochten en ronddraaiende tunnels omhoog om ons vervolgens door een betoverende hoogvlakte te leiden. Hierna zakken we langzaamaan af naar onze lager gelegen bestemming. Hier reden we ongemerkt zo voorbij en het was dan ook even goed kijken waar het was. Ditmaal een privé weg van twee spoortjes op naar een woonhuis met schuur en daarnaast ons Noorse rode huis. Er komt meteen een jongeman naar ons toe om ons in het Belgisch welkom te heten.Das nog eens een ontvangst. Het huis is al open en gereed voor ons dus meteen maar even kijken dan. Leuk, een compleet ingericht huis voor onszelf. Alles keurig netjes en nieuw, hier houden we het vast wel twee dagen uit. Betekent ook zelf koken ditmaal. Op naar de supermarkt 15 km verderop. Al snel wat lekkere en enigszins betaalbare etenswaren gescoord voor komende dagen voor maar € 26, niet slecht voor hier. Bloemen zijn ook onbetaalbaar zagen we, net als chocolade. Vanavond dan ook weer eens een normale maaltijd met gekruide kalkoenstukken op. Inmiddels is het weer hier omgeslagen en regent het behoorlijk en lang. Lastig plannen maken zo voor morgen. Het eerste idee is om Vradal en de Hedalstaafkerk in Notodden te gaan bekijken. U leest morgen of het is gelukt.