theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 12, Van Fyresdalsvegen naar Kristiansand (Hovag)

Zoals gisteren al het plan was, hebben we nog even met volle teugen van ons Noorse huis genoten en een warme maaltijd genoten. Hierna ingepakt, afscheid genomen van Maria en vervolgens op weg naar Høvag. Een pittige rit van 180 km ofwel weer drie uur rijden. We hadden weinig verwachtingen van de rit, want we daalden immers alleen maar verder af naar de kust. Dit bleek niet te kloppen, want het was (durf het bijna niet te schrijven) alweer een waanzinnig mooie en afwisselende rit waarbij de Golf er weer flink aan moest trekken en we nogmaals onderweg moesten tanken (net zo duur als bij ons). Ditmaal was de weg in een slechte staat (gaten en kuilen en hobbels) wat we nog niet eerder zo hadden meegemaakt. Dit hield dus ook in dat we ditmaal niet zo opschoten en er lang over deden. We kwamen dan ook pas rond zeven uur aan in Høvag (vlakbij Kristiansand) bij ons motel. Nou dat zag er dus niet zo aantrekkelijk uit, leek wel een kraakpand. Ook ontvangst liet te wensen over, laat staan dat er rekening met mijn situatie was gehouden. We kregen een muffe kleine kamer aan de parkeerplaats die van buiten toegankelijk was door eerst op een vlonder van 30 cm hoog op te klimmen. Vervolgens bleek de stap de badkamer in onneembaar hoog voor mij. Na bekomen te zijn van de situatie hebben we eerst nog even de omgeving wat verkend en bij de Ikea aldaar maar koffie met tompoes genomen. Na genoeg moed verzameld te hebben dan toch maar naar de varkensstal (zoals Treesje het keurig omschreef) om te slapen. Gelukkig konden we ons eigen beddengoed gebruiken want om nu nog Alberto Stegeman te bellen ging wat ver hihihi. Zelfs de deur kon niet op slot pff. Gelukkig moesten we de volgende morgen vroeg op stap om om 7:30 uur in Kristiansand bij de veerboot te zijn. U begrijpt dat we ongeschoren verkreukeld en na een korte slechte nachtrust op stap moesten (na ook nog een onweersbui en plensregen gehad te hebben).