theo-therecia-noorwegen.reismee.nl

Dag 3, Oslo en onze zoektocht naar geen hotel

Deze morgen bijtijds op zodat we de aankomst in de fjorden waar Oslo ligt meemaken vanaf het buitendek. Hierna de auto in, het schip af en op weg Oslo in. Eerst maar op zoek naar ons  hotel wat op 12 km afstand ligt. Nou dat leek simpeler dan het was. Allereerst dat verkeer en wegen. Één grote kluwen van slingerende wegen met bochten, heuvels, hellingen en tunneltjes. Geen wonder dat onze tomtom hiervan in de stress raakte. Het hotel was daardoor onvindbaar en zelfs met de Iphone kwamen we er niet uit. We waren warm maar konden het echt niet vinden. Uiteindelijk maar aan een Noorse man gevraagd, die er ook niet precies uitkwam. Maar met behulp van zijn vrouw erbij kwamen we toch heel wat dichter in de buurt. Nadat we inmiddels zo'n anderhalf uur verder waren, hadden we het dan toch gevonden. Was meteen een goede oefening voor onze driving skills in het Oslo'se verkeer. Nu, maar gauw inchecken dan. Mis ! niks inchecken, sorry meneer maar de waterleiding is gebarsten en alle beschikbare kamers hebben nu drijvend tapijt en dus is er geen kamer beschikbaar voor u. Nou, daar sta je dan. Geen nood Booking.com weet vast wel een andere te vinden toch? Weer mis! Er is een groot congres in Oslo en werkelijk geen één hotel heeft nog plaats (alleen tegen absurd hoge prijzen). Eigenwijs als we zijn doen we toch een paar pogingen Helaas levert dit ook niets op (zelfs niet met hulp van vriendelijk hotelpersoneel wat diverse andere hotels voor ons belde). Wat nu dan??? Nou dan gaan we toch gewoon wel naar buurland Zweden.  Via de landkaart, internet en Booking.com een prachtig plaatsje gevonden met een goed betaalbaar hotel op drie uur rijden afstand.  Nou het avontuur dan maar tegemoet. Wat een prachtige rit door de Zweedse natuur was dat zeg, met mooi weer op de koop toe. Wat een leuk plaatsje aan het meer hier in Amál. Het Hotel viel ook mee dus alles kwam gelukkig toch nog goed vandaag. Morgen terug naar Oslo om wat dingen in de stad te bekijken en dan door naar een nog onbekend hotel net voorbij Oslo zodat de reis naar Geilo die dag erop niet te lang duurt en we tijd overhouden voor een bezoek aan het dierenpark daar vlakbij. Tot zover ons avontuur voor vandaag.